دستها ازسوریه کوتاه باد!
حزب کارایران (توفان) حزب کارایران (توفان)

 

گزارشی ازفعالین حزب کارایران (توفان) درآمریکا وکانادا پیرامون تظاهراتهای ضد جنگ در آمریکا

 

بار دیگر رئیس جمهور آمریکا ، این بار رئیس جمهور "دمکرات" و بلبل زبان باراک اوباما ، بسرعت خود را برای جنگ خانمان سوزی در سوریه آماده میکند. گوئی که منشور سازمان ملل هیچ حقی برای کشور سوریه ، یک عضو سازمان ملل ، قائل نشده است. گوئی که یک ملت 23 میلیونی حق تعیین سرنوشت ندارد. گوئی که یک کشور 23 میلیونی شعور و اراده جمعی را از دست داده و ولایت فقیه کاخ سفید باید برای آنها تصمیم بگیرد. گوئی که باید بزور بمب خوشه ای و فسفری و موشکهای کروز به مردم فهماند که ازادی چیست. گوئی که هر کجا چماق داران بین المللی برای بانقیاد کشیدن کشور مستقلی اراده کنند باید به آنها سر تعظیم فرود آورد. گوئی که ....

بمحض آنکه اوباما قصد خود را برای حمله نظامی به سوریه بیان داشت و رسانه های وابسته به محافل قدرت و سرمایه فورا دست به توجیه و علل آن با هدف مغز شوئی مردم و مهندسی افکار عمومی زدند ، تظاهراتهای متعددی در سراسر آمریکا با شعار محوری " دست ها از سوریه کوتاه " و "نه به جنگ علیه سوریه" ترتیب داده شدند. در دو هفته گذشته صد ها تظاهرات در بیش از صدها شهر کوچک و بزرگ آمریکا و کانادا ، از لوس آنجلس تا واشنگتن ، نیویورک ، میامی، ساانفرانسیسکو ، اتلانتا، شیکاگو ، سیاتل ، بوستون ، دالاس ، هوستون ، تورونتو ، ونکوور ، مونترال و ... برگزار شد.

بیش ار هشتاد درصد مردم آمریکا مخالف هر نوع تجاوز نظامی ، از محدود تا غیر محدود ، به سوریه هستند و از اینکه دولت " دمکراتیک" باراک اوباما تلاش دارد نظرات اکثریت شکننده مردم را نادیده بگیرد خشمگین هستند. وقتی که باراک اوباما در محوطه کاخ سفید مشغول به دروغ بافی ، همچون همتای سابق خود جرج بوش ، پیرامون علل جنگ احتمالی آمریکا با سوریه بود صدای معترضین ضد جنگ آنچنان رسا بود که بگوش ناشنوای اوباما رسید و نتوانست آنرا نادیده بگیرد. احزاب ، ائتلاف ها ، و اقشار متعددی از جامعه آمریکا در این کارزار ضد جنگ شرکت دارند . احزاب سیاسی سراسری و منطقه ای، سازمانها ، دانشجویان ، زنان ، روشنفکران مترقی ، سازمانهای سیاسی خارجی ، ائتلاف بین المللی ضد جنگ (ANSWER) ، ائتلاف متحد و سراسری ضد جنگ (UNAC) ، سربازان سابق برای صلح (VFP) ، سربازان سابق برگشته از عراق ، کنفرانس اسقف های کاتولیک آمریکا ، و .... همگی یک صدا به جنگ احتمالی بر علیه سوریه اعتراض دارند. مردم آمریکا همچون مردم سایر نقاط جهان ، انگلستان ، فرانسه ، ترکیه ، یونان ، پاکستان ، فلسطین، شیلی ، اکوادور ، کانادا ، آلمان ، و... همه بر روی پلاکاردهایشان میگویند " دستها از سوریه کوتاه" ، " ما جنگ نمیخواهیم " ، " کشتار و ویرانی و آوارگی را متوقف کنید" ، " ما در جنگ هیچ منافعی نداریم " ، " برای کمپانی های میلیاردری جنگ راه نیندازید" ، " جنایات مرتکب شده در عراق و یوگسلاوی و افغانستان و لیبی در جلوی چشمان ما رژه میروند" و " بهانه سازی برای جنگ را متوقف کنید" ، " دروغ سازی برای جنگ را متوقف کنید" ، " مداخله در کشورهای دیگر را متوقف کنید" ، " 350 بار تجاوز نظامی آمریکا به کشورها ننگی است بر پیشانی نظام سرمایه داری امپریالیستی آمریکا " و .... مردم در تظاهراتها میگویند که همه رسانه های وابسته به کمپانی های بزرگ مشغول پراکندن شک و تردید در اذهان مردم هستند تا دروغ استفاده دولت سوریه از سلاح شیمیائی بهانه ای شود برای آغاز جنگی وحشیانه دیگر در منطقه خاورمیانه. همه میگویند هر حمله نظامی به سوریه تهدیدی برای کشورهای منطقه است که حاضر نیستند تن به انقیاد آمریکا بدهند.

نیروهای مترقی و فعالین ضد جنگ در آمریکا با صدای رسا اعلام داشته اند که تنها بسیج توده ای مردم است که میتواند از وقوع جنگ جلوگیری کند. همه معترضین میگویند که هیچ اعتمادی به "نمایندگان " مردم در کنگره آمریکا وجود ندارد بلکه بر عکس ،احتمال بالائی وجود دارد که آنها با باراک اوباما در حمله نظامی به سوریه همراه شوند ، وآنکه در شرایط کنونی وظائف آنی جنبش ضد جنگ ، بسیج توده ای و افشای جنایات نظام امپریالیستی آمریکا و نمایندگان آن در کاخ سفید و کنگره و سنا ، رساندن صدای روشن اعتراضات ضد جنگ به کاخ سفید ، زیر فشار قرار دادن "نمایندگان" در کنگره برای رد خواست باراک اوباما در شعله ور کردن جنگی دیگر در خاورمیانه است. باید تا آنجا که ممکن است با مقامات و اعضای کنگره و سنا از طریق ثظاهرات در محل کار آنها ، تلفن و ایمیل و مصاحبه شخصی با آنان ، و از طریق شبکه های اجتماعی تماس گسترده برقرار کرد و با اعتراضات خود علیه جنگی دیکر آنها را بمباران نمود تا هراس از در خطر افتادن زندگی سیاسی آینده ، آنها را مجبور به دادن رای منفی به اوباما کند. باید باراک اوباما را در تنگنای بیشتری قرار داد و دروغ بافی های او را در نسبت دادن استفاده از سلاح شیمیائی به دولت سوریه بیشتر آشکار کرد تا خواست معترضین ضد جنگ " دستها از سوریه کوتاه" را به دولت آمریکا تحمیل کنیم.

فعالین حزب کار ایران (توفان) در آمریکا و کانادا بطور پیوسته در این تظاهرات ها درشهرهای نزدیک محل زندگی خود شرکت کرده و نظرات خود را در مورد وقایع دردناک سوریه ، درمورد شرکت عربستان سعودی و قطر و ترکیه وآمریکا در بسیج و ارسال نیروهای فوق ارتجاعی خارجی به سوریه ، و نقش باراک اوباما در کشتار جاری در سوریه ، تحریم جنایتکارانه و تهدید ایران توسط کشور های امپریالیستی با تظاهر کنندگان در میان میگذارند و از هیچ کوششی در تقویت جنبش همبستگی بین المللی با مردم سوریه وایران و خاورمیانه دریغ نمیکنند.

دستها ازسوریه کوتاه!

نه به جنگ برعلیه سوریه!

فعالین حزب کار ایران (توفان) در آمریکا و کانادا

12 سپتامبر 2013

گزارش مختصری ازاعتراضات مردم صلحدوست و آزادیخواه سوئد علیه باراک اوبا ما

نه به جنگ آمریکا علیه سوریه

 

سفر رئیس جمهور آمریکا، باراک اوبا ما به سوئد در چهارم سپتامبر 2013 موجب اعتراضات گسترده ای در شهرهای مختلف سوئد گردید. این سفر درحالی صورت گرفت که باراک اوباما قراربود درهمین تاریخ به دیدار رئیس جمهور روسیه، پوتین برود، لیکن به دلایل تشدید اختلافات سیاسی برسر تجاوز به سوریه و عدم تحویل ادوارد اسنودن به دولت آمریکا، وی این قرار ملاقات را قلدرمنشانه لغو نمودوبا صدهانفر محافظ و جاسوس راهی سوئد شد تا با جلب حمایت دولتهای سوئد، فنلاند ، دانمارک و ایستلند و نروژ جبهه آدمکشی و تجاوز به سوریه را تقویت نماید.

دراعتراض به حضور باراک اوباما نماینده بزگترین تروریست دولتی جهان که برای بمباران کشور مستقل سوریه شتاب دارد"کمیته موقت چهارسپتامبر در استکهلم" تشکیل گردید. این کمیته متشکل از 20 سازمان و حزب و نهادهای مترقی بود که حول شعار مشخص نه به جنگ آمریکا علیه سوریه به پای برگزاری تظاهرات علیه باراک اوباما رفتند. بیش از 5 هزارنفردرمیدان Medborgarplatsen گرد آمدند و با سخنرانیهای روشنگرانه و متنوع سیاسی علیه باراک اوباما و محکومیت سیاستهای جنگ طلبانه امپریالیست آمریکا از یک سو و از سوی دیگر به افشای دولت محافظه کار و امپریالیستی سوئد و سیاست های فرصت طلبانه ونوکرصفتانه اش پرداختند.

احزاب و سازمانها وشخصیت های سیاسی و هنری هریک به سهم خود درمورد باراک اوباما سخنرانی کردند و ما بخاطر طولانی بودن انها فقط چکیده این سخنرانیها را درچند جمله می آوریم.

" باراک اوباما آنطورکه در تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری وعده داده بود عمل نکرد.اکنون می توان با قاطعیت اظهارداشت که هدف اساسی اوباما بعنوان رئیس جمهورآمریکا جزسرکوب جنبشها وبراندازی دول نافرمان و تحکيم کنترل امپرياليسم آمريکا بر روى نفت و گاز غنى جهان عرب٬ادامه جنگ درافغانستان وعراق و تحمیل جنگ قومی ومذهبی دراین کشور،ویرانی کشورلیبی، حملات هوایی و کشتار مردم بیگناه توسط هواپیماههای بی سرنشین در پاکستان و افغانستان و یمن وسومالی ، تجزیه سودان ، ادامه حمایت از دولت متحاوز اسرائیل علیه ملت فلسطین ... و ادامه زندان گوانتانامو و شکنجه زندانیان نبوده است. باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا همان سیاست جنگ افروزانه جرج دبلیو بوش را ادامه داده و همچنان میدهد. طبق آمار های رسمی بیش از 4500 نفر مردم غیر نظامی توسط هواپیماههای بی سرنشین آمریکا در کشورهای افغانستان و پاکستان و یمن جان باخته اند.... باراک اوباما علاوه بر چنین سیاستهای جنایتکارانه ای، دست به استراق سمع و کنترل پستهای الکترونیکی مردم جهان نیز زده و حتا به متحدین نزدیک خود نیز رحم نکرده است. امروز دولت سوئد میزبان چنین رئیس جمهوری است، میزبانی برای چنین فردی نه تنها مایه افتخارنیست، بلکه مایه ننگ و سرشکستگی است....."

تظاهرکنندگان با حمل پرچم های متنوع سیاسی علیه جنگ افروزی آمریکا و درهمبستگی با خلقهای جهان ازشیلی گرفته تا سوریه و عراق و فلسطین و افغانستان و کوبا و ایران بسویMintorget به حرکت درآمدند و با فریاد نه به جنگ علیه سوریه و نابود باد امپریالیست آمریکا و زنده باد همبستگی بین المللی نظر هزاران نفر از مردم خیابانهای مسیرراهپیمائی را به خود جلب نمودند. این تظاهرات با شکوه با سخنرانیهای شورانگیزی برعلیه دولت سوئد و برعلیه نماینده جهانخواربین المللی باراک اوباما و با ابراز همبستگی با مردم جهان با موفقیت به کارخود پایان داد. خبراین تظاهرات هرچند کوتاه و مختصر و توام با سانسور "دمکراتیک" در شبکه تلویزیونی کانال 1 و کانال 4 سوئد وهمینطور رادیوی سراسری دولتی و چند روزنامه خبری منعکس گردید.

***

فعالین حزب کارایران(توفان) نیز با انتشار اعلامیه و فراخوان سیاسی ایرانیان ضد تجاوز و مترقی را به این تظاهرات دعوت نمودند تا درصفی متحد به اعتراض علیه اوبامای جنگ افروزبه پردازند.رفقای حزبی با تدارک قبلی وحمل یک پلاکارد بزرگ حزبی که تمام جنایات امپریالیست آمریکا از ویتنام گرفته تا عراق و افغانستان و لیبی و سوریه.....درآن نقش بسته بود وبرافراشتن پرچم" دست امپریالیستها از ایران و منطقه کوتاه باد" توجه بسیاری از تظاهرکنندگان و خبرنگاران سوئدی و بین المللی را بخود جلب نمود. شبکه سراسری تلویزیون چین که در این تظاهرات شرکت داشت مصاحبه ای با یکی از سخنگویان حزب، رفیق توفان قاسمی انجام داد و دلیل شرکت درچنین تظاهراتی را جویا شد. خبرنگارخبرگزاری رسمی سوئد،TT نیز مصاحبه ای درمورداین تظاهرات با رفیق سخنگوی حزب بعمل آورد که درزیر ملاحظه می فرمائید.

خبرنگارچین : ازچه حزب و سازمانی هستید و علت شرکت شما دراین تظاهرات چیست؟

توفان قاسمی: ما از فعالین حزب کارایران(توفان) هستیم، حزبی که پرچمش مارکسیسم لنینیسم است و موضع قاطعی علیه جنگ و تجاوزامپریالیستی دارد وازحقوق ملل و مردم محروم و زحمتکش جهان حمایت میکند. ما دراینجا گرد آمدیم تا برعلیه باراک اوباما این نماینده بزرگترین تروریست دولتی جهان اعتراض نمائیم. آمریکا امروز آهنگ آن دارد تا با تجاوز و بمباران سوریه و سرنگونی دولت بشاراسد دولت گماشته ای بر سرکارآورد و با اشغال لبنان و خالی کردن پشت جبهه ایران تحت بهانه " بمب اتمی" به کشورما تجاوز نماید. ازاین رو ما مخالف سرسخت تجاوز به سوریه هستیم زیرا این عمل نقض حقوق بین الملل است ، نقض تمامیت ارضی و حق حاکمیت ملت سوریه است.دولت سوریه باید توسط مردم سوریه تغییر کند و یا برافتد و نه آمریکا و متحدینش نظیر عربستان و قطر ...

ما دراین تظاهرات شرکت میکنیم تا ازاین تجاوز جلوگیری نمائیم. تجاوز به سوریه فرجامی جز کشتار بیشتر وویرانی زیرساخت این کشورندارد.

خبرنگارچین: نظرتان درمورد دولت سوئد چیست،آیاسوئد با آمریکا همراه خواهد شد؟

توفان قاسمی: ما دولت سوئد را یک دولت امپریالیستی می دانیم که سالهاست سیاست سنتی بی طرفی اش رنگ باخته است. سوئد خود عضو اتحادیه اروپاست وازخودش اراده ای ندارد و ازطرفی شیفته آمریکا است زیرا بخش بزرگی از صادرات سوئد به بازار آمریکا صورت میگیرد. اکنون دولت سوئد دخالت مستقیم آمریکا و بمباران سوریه را با احتیاط رد کرده است اما درعین حال بیان میدارد اگر چنین امری رخ دهد" سیاست آمریکا برابشان قابل فهم است" . به بیان دیگر سوئد دنباله رو آمریکاست همانطورکه در افغانستان و لیبی عمل نموده و در مورد عراق هم اگرچه ابتدا تجاوز به این کشوررا نپذیرفت و آن را غیر قانونی اعلام داشت اما بتدریج اشغال و سرنگونی رژیم صدام حسین و بمباران عراق را یک گام به پیش ارزیابی نمود.سوئد هم اکنون با پیمان نظامی ناتو همکاریهای فراوانی دارد و شتابان بسوی عضویت رسمی دراین سازمان گام برمی دارد.

***

مصاحبه خبرنگارخبرگزاری رسمی سوئد،TT با رفیق توفان قاسمی درمورد علت شرکت دراین تظاهرات :

TT : ازچه گروه و حزب ایرانی هستید و چرا به سفر باراک اوباما به سوئد معترضید؟

توفان قاسمی: ما از فعالین حزب کارایران(توفان) هستیم و دلیل اصلی سفر رئیس جمهور آمریکا به سوئد را جلب همکاری دولت سوئد برای تجاوز به سوریه می بینیم. دعوت از رئیس جمهور آمریکا به سوئد آنهم در شرایطی که او طبل جنگ را به صدا درآورده و برای تجاوز به کشورسوریه بی تابی میکند شرم آوراست. اوباما همان جرج بوش در لباس یک سیاه پوست مسلمان زاده است. وی همان سیاستهای او را ادامه میدهد وهدفش جنگ افروزی و اشغال کشورهای ضعیف برای کسب هژمونی برجهان است. اوباما یک تروریست بین المللی درلباس "دمکراسی" آمریکائی است که به عوامفریبی مشغول است. اوباما در دستی مدال صلح دارد و دردست دیگر هواپیماههای بی سرنشین. ازیک سو از " صلح،دمکراسی و عدالت و حقوق شهروندی" سخن می گوید و از سوی دگر به کشتار مردم در افغانستان و عراق و لیبی و سوریه ادامه میدهد. به همین دلیل ما فعالین حزب کارایران همراه با هزاران نفری که دراینجا گرد آمده اند سفر باراک اوباما به سوئد را محکوم میکنیم وچنین سفری هیچ ربطی به صلح و دوستی بین ملل جهان ندارد.

فعالین حزب کارایران(توفان) درسوئد

4 سپتامبر 2013

 

.................................................................................................................................................

.

بمناسبت قتل عام زندانیان سیاسی درتابستان و شهریور67

نه می بخشیم و نه فراموش میکنیم

بیست وپنجمین سالگرد قتل عام زندانیان سیاسی را پشت سر می گذاریم. در تابستان و شهریور 67، رژیم سرمایه داری و فاشیستی جمهوری اسلامی به رهبری خمینی جلاد که پس از هشت سال جنگ خانمان سوز مجبور به سرکشیدن جام زهر گردید و رسماً شکست را پذیرفت، برای ارعاب و دوختن دهان مردم و تثبیت حاکمیت مافوق ارتجاعی خویش عفریت مرگ را بر بالای سر زندانیان به پرواز درآورد و با بیرحمی و شقاوتی غیرقابل توصیف هزاران انسان پر امید را در بیدادگاه اسلامی تیرباران و یا به دار آویخت. چنان حمام خونی به پا داشت که در تاریخ معاصر ایران کم نظیر است. رژیم بقای منحوس خویش را در پاکسازی زندانﻫﺎ از زندانیان سیاسی و سرکوب و ارعاب جامعه می دید و چنگال خونین خویش را بر گلوی مخالفین و همۀ آزادیخواهان فرو برد. خمینی خون آشام صریحاً فرمان داد:

» در تمام موارد فوق هر كس در هر مرحله اگر بر سر نفاق باشد حكمش اعدام است. سريعاً دشمنان اسلام را نابود كنيد، در مورد رسيدگى به وضع پروندهﻫﺎ در هر صورت كه حكم سريع تر انجام گردد همان مورد نظر است.« (نقل از جواب به سؤال پسر خمینی)

دراین کشتارشوم، رفقا مهدی مهرعلیان(هاشم)،حجت آلیان(کیومرث)،فرهاد مهری پاشاکی از اعضای رزمندۀ حزب کار ایران (توفان) نیز هم چون خیل عظیمی از مبارزین دیگربه شهادت رسیدند. این رفقا جان تسلیم کردند اما تسلیم نشدند.خاوران سند جنایت تمامی دست اندرکاران نظام جمهوری اسلامی از محافظه کاران گرفته تا اصلاح طلبان رنگارنگی نظیر رفسنجانی و شرکاء و موسوی و کروبی .... است و دستشان به خون آزادیخواهان آغشته است.. مردم مصیبت دیده ایران مسببین قتل عام زندانیان سیاسی تابستان و شهریور 67، کشتار و سربه نیست کردن مبارزین آزادیخواه از آغاز روی کارآمدن ارتجاع اسلامی، چه در کردستان، چه در دانشگاهﻫﺎﻯ ایران، چه در ترکمن صحرا و... را هرگز نخواهند بخشید و برای محاکمۀ کل نظام جمهوری اسلامی در دادگاه خلق بی تابی می کنند.

در بیست بیست وپنجمین سالگرد فاجعه تابستان و شهریور 67 یاد همه جانباختگان راه آزادی و عدالت اجتماعی را گرامی بداریم و آن را به سلاحی برای تشدید مبارزه و افشای بی امان رژیم اراذل و اوباش جمهوری اسلامی تبدیل کنیم.

در بیست وپنجمین سالگرد فاجعه تابستان وشهریور67 که میهن ما مورد توطئه و تهدید نظامی است وتحریمهای ضد بشری اقتصادی گلوی کارگران و زحمتکشان را میفشارد، باید هوشیار باشیم و اجازه ندهیم تا امپریالیست آمریکا و متحدینش از کشتار انقلابیون و مبارزین سیاسی در سالهای 60 و 67 و اشک تمساح ریختن برای جانباختگان راه آزادی بعنوان ابزار تبلیغاتی درجهت اهداف شومشان سود جویند وجنبش را به کجراه برند.نیروهائی که پایشان درمقابل تحریم و تجاوز نظامی به ایران می لنگدو فاقد صمیمیت مبارزاتی هستند نمی توانند اعتباری دربین مردم ایران کسب نمایند. آلودگی به امپریالیسم به کسی اعتبار نمی بخشد.

گرامی باد خاطره جانباختگان تابستان و شهریور 67

سرنگون باد رژیم سرمایه داری جمهوری اسلامی بدست مردم ایران

زنده باد سوسیالیسم این پرچم نجات بشریت

 

 

 

 

شهریور 1392

 






September 19th, 2013


  برداشت و بازنویسی درونمایه این تارنما در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید.
 
بیانات، پیامها و گزارشها